Eksjöhus får ny vd

2016-08-15

Anders Lindholm lämnar vd-posten i Eksjöhus AB efter drygt 30 år och det blir styrelseledamoten Mikael Olsson som tar över. Det meddelar Eksjöhus i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet säger Anders Lindholm följande om efterträdaren:

- Beslutet är väl förankrat inom såväl ägarfamiljen som med våra fackliga parter. Jag är oerhört glad över denna lösning och är helt övertygad om att detta ytterligare flyttar fram Eksjöhus positioner i marknaden.

Eksjöhus meddelar också att valet föll på Mikael Olsson eftersom han känner bolaget väl och att han på ett mycket positivt sätt bidragit i de nyinvesteringar som genomförts de senaste åren.

Mikael Olsson har en lång bakgrund i trähusbranschen i drygt 26 26 år. Han har tidigare bland annat varit vdför Myresjöhus och Smålandsvillan i tio år. Sedan hösten 2014 har Olsson varit styrelseledamot i Eksjöhus AB.

- Det är en stor ära att få börja jobba inom Lindholmsgruppen. Trähusbranschen har alltid legat mig varmt om hjärtat och när ägarfamiljen frågade om jag var intresserad av att börja inom koncernen, behövdes inte lång betänketid. Har man varit i branschen i drygt 26 år, känns det som att komma hem igen, säger Mikael Olsson i en presskommentar.

Anders Lindholm kommer att kvarstå som vd för moderbolaget Lindholmsgruppen AB samt hos sågverket Eksjö Industri AB. Han kommer också att leda satsningen med den nya volymhussatsningen i bolaget Eksjöhus Modulbygg AB.

Mikael Olsson tillträder som vd den 1 oktober i år.

Källa: Pressmeddelande, Eksjöhus